2 Haziran 2012 Cumartesi

Tersyüz / Adaptation.


Yapım Yılı
            :
 2002
Yönetmen           : 
Spike Jonze 
Oyuncular           : 
Nicolas Cage & Meryl Streep & Chris Cooper   

Filmin Konusu     : 
Yarı otobiyografik özellikler taşıyan bu tuhaf filmde, bir senaryo yazarının Susan Orleans’ın “The Orchid Thief” isimli kitabını uyarlamaya çalışırken yaşadığı güçlükler konu ediliyor. Eserin gerçek hayata uyarlanması görevlendirilen Charlie Kaufman, bunun yerine kendisine verilen bu görevi gerçekleştirmeye çalışırken yaşadığı başarısızlığı kaleme almaya karar verir. Gerçekle kurgunun iç içe geçmesiyle birlikte bunun çok da iyi bir fikir olmadığı anlaşılır. 
Eleştirim                 : 
Bana göre başarılı bir yapıt. Film komedi afişini taşısa da aslında öle olmadığını izlediğimizde anlıyoruz. Tabi ki de komedi sahneleri yok değil ama ben daha komik bir yapıt bekliyordum beni biraz şaşırttı. Film biraz sade ilerliyor. Filmin ortalarına geldiğimiz de, komedi yerini drama ve gerilime bırakıyor. Senaryo açısından izlenmesi gereken bir film olarak görüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder